onsdag 5. oktober 2011

Paraply bilder~

Vi hadde en oppgave som gikk ut på å ta bilder, der det var med én, eller flere, paraplyer. Vi var 4 stykker, og hadde bare ett speilreflekskamera, og 2 paraplyer, så vi har byttet litt på hvem som har tatt bildene. "Velg minst 5 ferdige fotografi, max 10".
Alle bildene er redigert av meg(c)

 Blender: F/5,6
 Lukkertid: 1/100sek
 ISO-verdi: 200

Har redigert på "Input levels", skrudd opp det svarte, og gråtoner, og skrudd opp litt på lyset. Dette gjør at ting i bildet blir mer definert (dette er også gjort på alle de andre bildene).
Jeg har lagt inn lyskilder i hvert av hjørnene for å få frem en litt mer behagelig "atmosfære" over det hele.
  Blender: F/4,8
  Lukkertid: 1/640 sek
  ISO-verdi: 400

Her har jeg brukt "brightness/contrast", og fått litt tydligere kontraster, siden bildet så litt matt og flatt ut originalt. Jeg har brukt litt mer kompliserte, manuelle funksjoner for å få mer glød i huden hennes, og gjort øynene skarpere, og mer blå. Jeg har også lagt på et svakt, blått filter.
  Blender: F/5,6
  Lukkertid: 1/500sek
  ISO-verdi:400
"Brightness/contrast" er skrudd høyt opp, for å definere de flyvende bladene, som egentlig var litt mer "slørete".

  Blender: F/5,6
  Lukkertid: 1/100sek
  ISO-verdi: 200
Jeg la på et filter som heter "sepia" og ett som heter "Warming filter(85)". Dette gjør at bildet blir mer gul-aktig, og det kan se ut som om det er litt eldre. I tillegg har jeg brukt en litt spesiell funksjon på bakgrunnen fordi jeg ville få frem det at han holder på å fly bakover, på en måte. Funksjonen jeg har brukt heter "motion blur" (Filter, Blur, Motion blur). Jeg valgte å ha det i 45grader, slik at det på en måte fulgte samme retningen som paraplyen er vrengt.

  Blender: F/5,6
  Lukkertid: 1/100 sek
  ISO-verdi: 200
  Blender: F/5,6
  Lukkertid: 1/100sek
  ISO-verdi:200
Jeg har brukt flere av "sharpen" funksjonene på "filter", fordi jeg ikke synes denne delen av paraplyen som jeg ville fremheve, kom godt nok frem i detaljer.
  Blender: F/5,6
  Lukkertid: 1/100
  ISO-verdi: 200

  Blender: F/22
  Lukkertid: 1/15
  ISO-verdi: 200
Jeg har først laget en svart-hvit kopi av bildet, i et nytt lag, og laget et blått filter imellom. Deretter visket jeg ut på den layeren som var svart-hvitt, for å få frem blåfargen på vannet. I tillegg har jeg gjort dette litt på paraplyen, fordi bildet manglet balanse uten det.

  Blender: F/5,6
  Lukkertid: 1/100sek
  ISO-verdi: 200

 Blender: F/5,6
 Lukkertid: 1/100sek
 ISO-verdi: 200

1 kommentar:

  1. bilde av martin ble skikkelig stilig! det ser virkelig ut som om han blir blåst bakover. mens bilde av håndtaket av paraplyen ble skikkelig bra:D veldig kunstnerisk^^ men alle bildene ble veldig fine:D du er flink^^

    SvarSlett